70 rokov Nahrinu – úspech rodinnej spoločnosti

História spoločnosti Nahrin AG sa vyznačuje pozoruhodným podnikateľským duchom a neustálou inováciou. Od svojho založenia v roku 1954 sa spoločnosť z malebného Sarnen vo Švajčiarsku vypracovala na známeho hráča v oblasti potravín a výživových doplnkov. Poďme sa spoločne pozrieť na jej pôsobivý vývoj.

 

 

1954
Spoločnosť Nahrin AG je založená v malebnom Sarnen v srdci Švajčiarska. Spoločnosť sa už špecializovala na výrobu a obchod s potravinami.
1956

Na súčasnom mieste je slávnostne otvorená nová administratívna budova s ​​priľahlou výrobou, logistikou a skladom. Nahrin AG zároveň spúšťa priamy predaj základných kuchynských produktov vrátane bujónov, korenín, omáčok a polievok.
1973

Sortiment rozširujú exkluzívne multivitamínové prípravky Narosan®. Nové výživové doplnky na báze ovocných štiav kombinujú základné vitamíny, minerálne látky, stopové prvky a rastlinné extrakty.
1974

Rodina Jüstrich preberá Nahrin AG a prináša vlastnú víziu a odborné znalosti, ktoré dodnes formujú rodinný podnik.
1975

Nahrin AG stále viac diverzifikuje svoj sortiment smerom k výživovým doplnkom a produktom podporujúcim zdravý životný štýl.
1982

Nahrin AG začína svoje prvé exportné aktivity a predáva svoje vysokokvalitné potravinárske výrobky do zahraničia. Táto expanzia predstavuje dôležitý krok v histórii spoločnosti a otvára nové príležitosti pre rast a medzinárodné pôsobenie.
1982

Spoločnosť uvádza do prevádzky svoj prvý vysokoregálový sklad, ktorý je vybavený inovatívnym otočným vežovým zakladačom. Tento moderný skladový systém s 3000 paletovými pozíciami predstavuje míľnik v skladovom hospodárstve a logistike spoločnosti Nahrin AG.
1984

Ako priekopník vo výrobe bujónov prináša Nahrin AG na švajčiarsky trh jeden z prvých zeleninových bujónov bez tuku vo forme pasty. Tento inovatívny produkt pod názvom „Zeleninový extrakt“ sa rýchlo ukázal ako bestseller a tento status si udržiava dodnes.
1986

Rast si vyžaduje modernú novostavbu s priestormi pre administratívu, výrobu a logistiku. Uvedenie do prevádzky predstavuje dôležitý míľnik vo vývoji spoločnosti.
1987

Nahrin AG prináša na trh Artičokový nápoj, horký nápoj na podporu trávenia, ktorý je dodnes úspešný a je stálou súčasťou sortimentu spoločnosti. Skvelý aperitív, ale i digestív.
1987

Ako priekopník začala spoločnosť Nahrin AG veľmi skoro využívať geotermálne tepelné čerpadlá na výrobu energie. S týmto ekologickým systémom vykurovania podniká spoločnosť prvý prelomový krok smerom k udržateľnosti.
1990

Spoločnosť začína zmluvnú výrobu pre externé spoločnosti. To zahŕňa odborné znalosti pri vymýšľaní nápadov, vývoji receptúry až po výrobu, plnenie a balenie produktu.
1995

S nástupom Michela Jüstricha do vedenia spoločnosti sa v Nahrin AG začína nová éra. Ako zástupca tretej generácie rodiny Jüstrichovcov nastupuje na pozíciu CEO a pokračuje tak v rodinnej tradícii. Vedie spoločnosť do budúcnosti s novými nápadmi a inovatívnymi prístupmi.
2000

Nahrin otvára ďalší predajný kanál s online objednávkou, ktorý umožňuje zákazníkom rýchlo a jednoducho nakupovať.
2003

Podiel objemu exportu prvýkrát dosahuje 50 %. Zároveň je spustený do výroby prvý systém plnenia kapsúl, aby uspokojil rastúci dopyt po výživových doplnkoch.
2005

„Storočná“ povodeň spôsobila na budove značné škody. Napriek tomu môže byť nový, plne automatizovaný výškový sklad uvedený do prevádzky ešte v tom istom roku. Rozšírením sa zdvojnásobí plocha pre oddelenie logistiky a výroby, čo umožní nové kapacity a zvýšenie efektivity.
2016

Nahrin sa úplne vyhýba používaniu palmového oleja. Rastúci počet plantáží palmy olejnej ničí dažďové pralesy a spôsobuje ekologické problémy v krajinách ich produkcie.
2019

Ako generálny riaditeľ spoločnosti Nahrin AG preberá Felix Obrist celkovú prevádzkovú zodpovednosť. Michel Jüstrich ostáva v spoločnosti ako predseda predstavenstva.
2020

Inštaláciou fotovoltických prvkov do výrobných, skladovacích a kancelárskych priestorov zvyšuje Nahrin AG príspevok k udržateľnej orientácii spoločnosti. 924 novoinštalovaných solárnych modulov na strechách Nahrin AG dodáva pri plnej kapacite až  270 000 kWh elektriny.
2020

Nová identita značky a redizajn obalov kuchynských produktov dodáva značke Nahrin a produktom moderný a súčasný vzhľad.
2021

Exportný partner Swisscare-Nahrin v Taliansku sa stáva 100 % dcérskou spoločnosťou Nahrin.
2022

Nový a príjemný veľtržný stánok s inovatívnou samoobslužnou pokladňou modernizuje a zlepšuje zážitok z nakupovania na veľtrhoch. Špičkové moderné zariadenie zaisťuje väčšiu profesionalitu a svieži vzhľad.
2023
Prepracovaný vzhľad a nové, kvalitné balenie výživových doplnkov vo forme kapsúl a multivitamínových prípravkov Narosan® zohľadňujú zvýšené nároky spotrebiteľov.

 

 

Zdroj: Nahrin AG
Ikony: freepik.com