Inovácie Nahrin: (Na)sledujeme trendy

Slová ako „nový“ alebo „inovovaný“ patria do základnej výbavy marketérov, pretože sa vie, že pozornosť zákazníkov je potrebné tu a tam osviežiť.

I zákazníci v priamom predaji to majú radi. Aj keď časť z nich vníma inovácie tak trochu s obavami – sú zvyknutí na kvalitné produkty a neradi by sa dočkali nemilého prekvapenia, čo sa občas stáva, keď sa výrobcovia rozhodnú šetriť na surovinách či technológiách.

Švajčiarsky výrobca Nahrin (a koniec koncov aj my ako výhradný slovenský distribútor) sa pochopiteľne pozerá na inovácie ako na postupné vylepšovanie. Váži si záujem zákazníkov o pôvodné produkty, z ktorých niektoré majú dlhú tradíciu. Pokiaľ teda nie je možné produkt inovovať a zároveň zachovať jeho kľúčové vlastnosti, vzniká namiesto inovácie rovno nový produkt. A tak sa môžete spoľahnúť napríklad na to, že inovované Korenie na hydinu chutí a vonia stále ako to pôvodné.

Prečo sa produkty menia?
Dôvodov môže byť hneď niekoľko. Švajčiarsky Nahrin sa odjakživa zaujímal o názor svojich zákazníkov (to by v priamom predaji asi ani inak nešlo) a taktiež sleduje vývoj technológií a trendov v oblasti výživy.

Niekedy je problém zohnať špecifické ingrediencie v potrebnej kvalite a množstve – napríklad kvetový peľ potrebný na výrobu Peľového sirupu, ktorý bol tento rok v marci nahradený novým produktom Peľovým komplexom obohateným o vitamíny.

Reagujeme tiež na zmeny v legislatíve – ako príklad môžeme spomenúť pomerne čerstvú záležitosť z tohtoročného júna, kedy sme bohužiaľ museli ukončiť predaj výživového doplnku Riso Rosso, pretože nadobudlo platnosť nové nariadenie EÚ znižujúce najvyššie možné množstvo monakolínu K vo výživových doplnkoch. Aj limity pre obsah vitamínov vo výživových doplnkoch stoja za priebežnými úpravami receptúr, ako sú napríklad sirupy Narosan či cukríky Narosan Mini, ktorých sa dotkla tohtoročná úprava obsahu vitamínu A. Legislatívne zmeny prichádzajú ruka v ruke s aktuálnymi poznatkami o výžive. Výsledné nariadenia chránia predovšetkým tie najzraniteľnejšie skupiny zákazníkov, ako sú tehotné a dojčiace ženy, deti, mládež a seniorov. Samotní výrobcovia potom môžu receptúry ďalej upravovať. Napríklad v cukríkoch Narosan Mini bol z legislatívnych dôvodov odstránený vitamín A, zato množstvo vitamínu D bolo navýšené, pretože sa ukazuje, že tohto vitamínu máme v našich končinách stále nedostatok. V sirupe Narosan rakytník je namiesto vitamínu A jeho provitamín (beta-karotén).

Za niektorými inováciami stojí „obyčajná“ túžba veci jednoducho vylepšovať. Preto sme tento rok vo februári mohli predstaviť inovované kapsuly VitaFlor Plus, na výrobu ktorých švajčiarsky Nahrin začal používať novú probiotickú formulu a navyše receptúru obohatil o vitamíny. Niektoré zlepšenia nemusia byť na prvý pohľad príliš viditeľné. Napríklad kapsuly Hair & Nails (do minuloročnej zimy známe pod názvom Nutrition Capillaire) stále obsahujú vitamín E, avšak od tohto leta sa jedná namiesto syntetickej formy o tú prírodnú, ktorá je lepšie vstrebateľná.

Niektoré inovácie vznikajú z vypočutia zákazníkov. Ako príklad poslúži glutaman, ktorého povesť je značne pošramotená, hoci je to látka celkom bežná a v receptúrach okrem iného pomáha k tomu, aby bolo možné použiť menej soli. Ale o tom píšeme inde. Niektorí zákazníci jednoducho chcú alternatívne produkty bez obsahu glutamanu a švajčiarsky výrobca Nahrin vychádza v ústrety aj im.
Odstránenie glutamanu z receptúr je navyše spôsobom, ako sa Nahrin približuje aktuálnemu trendu tzv. clean label, teda „čisté etikety“. Čistá etiketa na sebe nesie zoznam kvalitných a prírodných surovín namiesto spleti maličkých písmeniek pojednávajúcich o prídavných látkach.
Potraviny Nahrin síce odjakživa vznikajú tak, aby sa čo najviac podobali tým domácim a obsahovali najvyšší možný podiel prírodných ingrediencií, ale to sa vôbec nevylučuje s inováciami. Maškrtné jazýčky aj osobné presvedčenie zákazníkov formujú trh rovnako, ako technológie a výskum.

Ale späť k Nahrinu. Už ste ochutnali tohtoročné novinky – bujóny Intenso & Puro a inovované korenie? To sú pomyselné prvé lastovičky v aktuálnej stratégii nášho švajčiarskeho partnera Nahrin. Bujony Intenso & Puro aj inovované korenia svojim zložením napĺňajú charakteristiky trendu clean label, a teda v ich receptúrach nenájdete žiadne farbivá, konzervanty ani látky zvýrazňujúce chuť a vôňu.

Váš JUST SLOVENSKO

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *